Вентиляція магазину або торгового центру

Час перебування клієнта в торговому центрі або магазині, безпосередньо залежить кліматичних параметрів в ньому. Відповідно, чим більше клієнт перебуває в будівлі, тим більше грошей він витратить на покупки. Тобто, щоб збільшити доходи, власники торгових центрів повинні надати своїм клієнтам оптимальні кліматичні параметри. Крім економічної сторони питання, є ще одна.

У кожному торговому приміщенні повинні бути забезпечені умови, відповідні СНіП. А зробити це можливо, лише встановивши якісну вентиляцію.

Головні вимоги до вентиляції торгових центрів

Торгові комплекси досить багатолюдні місця. Тому і вентиляційні системи повинні виконувати ряд завдань:


     
  • Очищати повітря від різного роду забруднень;
  •  

  • Гарантувати хороший повітрообмін;
  •  

  • При необхідності нагрівати або охолоджувати повітря в приміщенні;
  •  

  • Роздавати повітря, не створюючи при цьому дискомфорту ні відвідувачам, ні персоналу;
  •  

  • Він повинен функціонувати безшумно і легко регулюватися.

Згідно з нормами і вимогами СНиП, на одного відвідувача, повітрообмін повинен бути не менше 20 м 3 /год, а на співробітника – 60 м 3 /год. Також допустима рециркуляція повітря, крім тих приміщень, де знаходяться пахучі, синтетичні або хімічні матеріали, а також швидко займисті рідини. У такого роду приміщеннях, в обов’язковому порядку повинен надходити виключно зовнішнє повітря.

Також можна вести розрахунки, враховуючи розмір площі торгового комплексу. Наприклад, для магазинів меблів, ювелірних, книжкових, музичних, а також тих, де продаються спорттовари і електро-, радіотовари, на одного відвідувача необхідно 3,5 м 2 . А для тих, магазинів, де представлені продовольчі і непродовольчі товари, досить 2,5 м 2 .

Проектування вентиляційних систем

Інженери компанії «Клівента», проектуючи системи вентиляції в торгових залах та магазину, враховують багато функціональні особливості. Наприклад, важливу роль відіграє поверховість будівлі, так як на перших поверхах відвідувачів завжди більше, на останніх – менше. До того ж, при наявності в комплексі продовольчих і непродовольчих приміщень, їх слід розташовувати окремо і, відповідно, встановлювати різні системи вентиляції.

У залах, де продаються продукти харчування, оснащені обладнанням, яке виділяє багато тепла. Якщо встановити неналежну систему вентиляції, може утворюватися конденсат на вітринах і прилавках, далі можлива поява грибка і цвілі. А це вже порушення санітарних норм.

При неналежному мікрокліматі, співробітники торгового центру можуть страждати від нестачі повітря, зайвої вологості, високої температури. Як не крути, а це буде негативно позначатися на ефективності їх роботи.

У складах торгових центрів, в більшості випадків, встановлюють природну витяжну систему або окремі витяжки для кожного приміщення. Якщо необхідно встановлювати примусову витяжку з усіх складів центру, що мають великі канали, слід звернути особливу увагу на дотримання протипожежної безпеки. Фахівці компанії «Клівента» рекомендують встановлювати в повітроводах клапани, що затримують вогонь, на кордоні з кожним приміщенням окремо.

Схеми вентиляції магазинів і ТЦ

Будинки торгових центрів можуть бути однооб’ємними, і багатофункціональними, які складаються з декількох поверхів і розділені на зони для торгівлі та розваг.

Залежно від особливостей приміщення, інженери компанії «Клівента» вибирають схему проектування системи вентиляції. У більшості випадків, системи опалення, кондиціонування і вентиляції суміщають в одну. Така комбінація дозволяє швидко реагувати на зміну температури, а також використовувати всю мережу повітропроводів. Для того, щоб забезпечити вентиляцію в торгових центрах і магазинах, часто використовують центральні кондиціонери, до складу якого входить секція витяжного вентилятора. До того ж, в кондиціонері є система утилізації тепла повітря, який витягується. Охолодження проходить за допомогою хладагента, який надходить з чилера, розташованого на даху. У складі системи ще є наносна станція, перекачує холодоагент між чиллером і темлообменніком, що знаходяться в кондиціонері. А також є перехресно-точний теплообмінник, який відповідає за утилізацію витяжного повітря.

Установка центрального кондиціонера здійснюється в технічному приміщенні, а чиллера і насосній станції – на даху будівлі. Функціонування всієї системи знаходиться під контролем автоматики і диспетчеризації. Завдяки цьому, можна встановлювати індивідуальні параметри на конкретні часові періоди, а також контролювати потік повітря, що поступає, чистоту фільтрувати.

Досить часто використовуються системи, які комбінують схеми кондиціонування і вентиляції. Вони складаються їх припливної вентиляційної установки, яка має теплообмінник для охолодження повітря, а також чиллер і фанкойли.

Повітроводи в торгових центах і магазинах розлучаються від вентиляційної установки і закінчуються фанкойлами. У них можна контролювати кількість подаваного холодоагенту. Від чилера до фанкойлам і теплообміннику подається холодна вода. Така схема дає можливість контролювати температурні параметри в кожному приміщенні центру. При використанні чотирьох-трубних фанкойлів, можна одночасно охолоджувати і обігрівати різні приміщення. До того ж, вони зручні ще й тим, що ховаються за межами підвісної стелі і не псують інтер’єр приміщення.